Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση των αεροδρομίων

Έως το τέλος Μαρτίου θα ξεκινήσει η διαδικασία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας για διάστημα 30-35 ετών, η οποία έχει ήδη προσελκύσει ένα κατ' αρχήν ενδιαφέρον από υποψήφιους επενδυτές.

Σύμφωνα με το «Εθνος», θα προκηρυχθούν δύο διαγωνισμοί με ισάριθμες ομάδες ........


 αεροδρομίων, ενώ προς παραχώρηση θα δοθούν από 14 έως και 21 από τα 37 αεροδρόμια, όπως ανακοίνωσαν χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης και ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) Ιωάννης Εμίρης.



Συγκεκριμένα στην πρώτη ομάδα έχουν ενταχθεί τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας και των Χανίων, μέσω των οποίων το 2011 διακινήθηκαν συνολικά 9,3 εκατ. επιβάτες. Σε αυτήν την ομάδα εάν το ζητήσουν οι επενδυτές μπορούν να ενταχθούν ακόμη τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας.

Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια της Σκιάθου, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κω και της Ρόδου, μέσω των οποίων το 2011 διακινήθηκαν συνολικά 8,3 εκατ. επιβάτες. Σε αυτήν την ομάδα, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον, μπορούν να προστεθούν τα αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου και της Λήμνου.

«Μπαλαντέρ» είναι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, το οποίο εάν υπάρχει αίτημα μπορεί να ενταχθεί στην πρώτη ή τη δεύτερη ομάδα.
Η διαδικασία παραχώρησης εκτιμάται ότι θα διαρκέσει από 9 έως 12 μήνες, ενώ οι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να έχουν διαχειριστεί στο παρελθόν συγκεκριμένο αριθμό αεροδρομίων και να διαθέτουν ικανοποιητικά ίδια κεφάλαια. Το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων.

Τα αερολιμενικά τέλη στα περιφερειακά αεροδρόμια που θα περάσουν σε ιδιώτες θα μπορούν να αυξηθούν ύστερα από την ολοκλήρωση των απαιτούμενων επενδύσεων, που υπολογίζονται σε περίπου 240 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να έχουν γίνει σε διάστημα τριών ετών.

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης, το «σπατόσημο» από το 2014 θα αντικατασταθεί από ένα ενιαίο τέλος αεροδρομίων, το οποίο θα καταβάλλεται από το σύνολο των αεροδρομίων που θα έχουν ιδιωτικοποιηθεί.
real

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...