Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009

Η απόσυρση της ειλικρίνειας


από citypress-gr.blogspot 

του Κωσταντίνου Ζούλα

Ενας από τους λόγους που η Ν. Δ. έχασε γρήγορα και τη στήριξη και την εμπιστοσύνη των πολιτών ήταν η ασυνέπεια λόγων και έργων. Και κυρίως, γιατί προσπάθησε να κρύψει τις αδυναμίες της με επικοινωνιακά τερτίπια, υποτιμώντας ακόμη και τη νοημοσύνη των ψηφοφόρων, που εντέλει την εκδικήθηκαν με την πρόσφατη εκλογική συντριβή της.

Πολύ φοβάμαι πως η νέα κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί τη σημασία που προσδίδουν πλέον οι πολίτες στην ειλικρίνεια της εξουσίας. Μόνον έτσι εξηγείται η αιφνίδια, αλλά και υστερόβουλη ματαίωση της απόσυρσης των παλαιών Ι. Χ., χωρίς, ωστόσο, να καταργείται το έκτακτο χαράτσι που είχε επιβάλει η Ν. Δ. στους κατόχους τους. Για να γίνουν αντιληπτές οι συνέπειες της απόφασης, αρκεί η εξής επισήμανση: όσοι έχουν αυτοκίνητο άνω των 5 ετών θα πληρώσουν φέτος 20% αυξημένα τέλη σε σχέση με το 2008, ενώ κατά 40% θα επιβαρυνθούν οι «άτυχοι» που έχουν Ι. Χ. από το 1999!


Το επιχείρημα ότι το μέτρο αφορά μόνο τα μεγάλου κυβισμού Ι. Χ. είναι καθ’ όλα παραπλανητικό. Και με τη νέα διευθέτηση του ΠΑΣΟΚ, οι κάτοχοι Ι. Χ. 1.400 κυβικών 5ετίας θα πληρώσουν φέτος 78 ευρώ περισσότερα από το 2008 (από 184 ευρώ, θα δώσουν 252), ενώ όσοι έχουν 1400άρι 10ετίας θα «τιμωρηθούν» φέτος με 302 ευρώ, όταν γνωρίζουν πως το «τιμωρηθέν» Ι. Χ. τους μετά βίας μπορεί να πωληθεί 1.000 ευρώ!

Το νόημα αυτό είχε η απόσυρση της Ν. Δ. καθώς πριμοδοτούσε τους κατόχους παλαιών Ι. Χ. «πιέζοντας» αλλά και βοηθώντας να «διώξουν» το ρυπογόνο σαραβαλάκι τους, ασχέτως αν θα αγόραζαν νέο. Ενώ, αντιθέτως, η νέα κυβέρνηση (το παραδέχθηκε και ο Φίλιππος Πετσάλνικος) διατήρησε μεν το χαράτσι, αλλά ματαίωσε τη δυνατότητα της απόσυρσης, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι τιμωρεί αναιτίως όσους πολίτες έχουν παλιό Ι. Χ. επειδή απλούστατα δεν μπορούν να αγοράσουν νέο...

Η κυβέρνηση θα ήταν ειλικρινής, αν παραδεχόταν απλώς ότι λόγω εκτάκτων αναγκών μετατρέπει το κίνητρο της απόσυρσης σε πάγιο φόρο. Οχι μόνον δεν το πράττει, αλλά μάλλον δεν έχει αντιληφθεί ότι με την τακτική της πιθανώς θα ζημιώσει περαιτέρω τον προϋπολογισμό. Το 2008 το κράτος εισέπραξε 1,6 δισ. ευρώ από τη φορολόγηση των νέων αυτοκινήτων. Αν τώρα οι πωλήσεις υποχωρήσουν κατά 40%, η ζημία θα είναι πολλαπλάσια των 400 εκατ. ευρώ που προσβλέπει να εξοικονομήσει.

Εντελώς παραπλανητικό, τέλος, είναι και ένα υπόγειο επιχείρημα της κυβέρνησης. Οτι η αγορά αυτοκινήτων ενισχύει πρωτίστως την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και κυρίως τη γερμανική. Στον αντίστοιχο ελληνικό κλάδο, που επαπειλείται από την απόφασή της, εργάζονται περισσότεροι από 70.000 άνθρωποι. Αν όντως πιστεύει στη λογική «μην ενισχύσουμε τους ξένους», ας μας προτείνει ευθαρσώς να περιορίσουμε και τα... λουκάνικα Φρανκφούρτης. Ή, ακόμη καλύτερα, να μποϊκοτάρουμε τα προϊόντα της γερμανικής Siemens, στέλνοντας, έτσι, κι ένα μήνυμα διακομματικής αυτοκριτικής...

1 σχόλιο:

exomatiakaivlepo είπε...

Τα "σαραβαλάκια" και οι δαπάνες για την Παιδεία

"Στο μέτωπο των δαπανών,.... ενώ η κατάργηση της απόσυρσης θα οδηγήσει σε εξοικονομήσεις 400 εκατ. ευρώ.

Για παράδειγμα το ποσό που εξοικονομείται από την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης θα χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των πόρων για την Παιδεία....." Με τον προϋπολογισμό, όπως είπε ο υπουργός, υλοποιούνται οι δεσμεύσεις για αύξηση των πόρων στην Παιδεία κατά 1 δισ. ευρώ....


Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων το "ΒΗΜΑ" σε άρθρο του της Πέμπτης 5 Νοεμβρίου 2009, σχετικά με τις δαπάνες του Προϋπολογισμού για την παιδεία.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=297619&ct=3&dt=05/11/2009

Την ίδια ώρα, στον αέρα βρίσκονται περίπου 7.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που απέσυραν την περασμένη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου το αυτοκίνητό τους. Σύμφωνα με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ με ημερομηνία 2 Νοεμβρίου, τα οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση ισχύουν έως και την 1η Νοεμβρίου, ημέρα μέχρι την οποία ο ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να έχει στα χέρια του τη βεβαίωση παραλαβής απόσυρσης οχήματος.

Όπως δήλωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ έχει και τεράστιο δημοσιονομικό κόστος. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος για την απόσυρση αυτοκινήτων θα άγγιζε τα 400 εκατ. ευρώ.

Για να δούμε τώρα τι πραγματικά συμβαίνει με απλά μαθηματικά.
Από τα 7000 άντε 10000 αυτοκίνητα που δεν θα αποσυρθούν τελικά, θα εξοικονομηθούν 10 εκατ. ευρω.

Σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα που ΘΑ αποσύρονταν το 2010, γι αυτά δεν έχουν εγγραφεί και δεν πρόκειται να προβλεφθούν ως δαπάνες στον προϋπολογισμό του 2010, πολύ απλά γιατί το ΠΑΣΟΚ κατάργησε το μέτρο και δεν έχει προβλέψει σχετική δαπάνη.
Τα χρήματα αυτά ΘΑ υπήρχαν, αν ΘΑ συνεχιζόταν το μέτρο της απόσυρσης.
Με απλά λόγια τα χρήματα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ και ούτε πρόκειται ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ.

'Αρα και τα "σαραβαλάκια" θα μείνουν και θα ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα και ο κόσμος θα χάσει τα λεφτά του και η Παιδεία θα μείνει παραπονούμενη.

http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2009/11/blog-post_07.html