Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Θέμα γερμανικών αποζημιώσεων έθεσε ο Παπούλιας

Με την επισήμανση ότι η Ελλάδα δεν παραιτήθηκε ποτέ των διεκδικήσεών της, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας έθεσε το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων στον γερμανό ομόλογό του Γιόαχιμ Γκάουκ, κατά τη συνάντησή τους στο προεδρικό μέγαρο.

«Έθεσα στον πρόεδρο Γκάουκ ..........
το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων και το κατοχικού δανείου. Θέλω να επισημάνω ότι η Ελλάδα δεν παραιτήθηκε ποτέ των διεκδικήσεών της και απαιτείται η επίλυση του προβλήματος με την ταχύτερη δυνατή έναρξη των συνομιλιών» υπογράμμισε ο Κάρολος Παπούλιας, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον γερμανό ομόλογό του.
Η απάντηση του Γιόαχιμ Γκάουκ
«Γνωρίζετε φυσικά ότι εγώ είμαι μέλος της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, άρα γνωρίζετε ότι δεν μπορώ να πάρω εγώ μια άλλη θέση από τη νομική θέση που λέει και τονίζει η γερμανική κυβέρνηση, δεν μπορώ να εκφράσω μία άλλη γνώμη. Αυτό, ωστόσο, που μπορώ να κάνω, και το οποίο σας ευχαριστώ που μου δίνετε τη δυνατότητα να το κάνω σήμερα αλλά και αύριο, όταν μαζί με εσάς θα πάμε στην ιδιαιτέρα σας πατρίδα, και σας ευχαριστώ γι’ αυτή την ευκαιρία που μου δίνετε, είναι να βρω τα σωστά λόγια και να εκφράσω με τον τρόπο αυτό την ενοχή της Γερμανίας προς τους ανθρώπους και τα θύματα αυτής της περιοχής. 
Χαίρομαι ιδιαίτερα και είναι μεγάλη μου τιμή που έχω εσάς μαζί, τον δρόμο αυτό που θα τον κάνουμε μαζί, εσείς, ένας αγωνιστής, αγωνιστήκατε ενάντια στους κατακτητές, αυτούς τους βάρβαρους ανθρώπους από τους οποίους η χώρα σας υπέστη τόσα δεινά. Γι’ αυτό, για μένα, είναι μεγάλο δώρο που θα σας έχω δίπλα μου, κύριε πρόεδρο, είναι δώρο για μένα και για τη Γερμανία» τόνισε ο Γιόαχιμ Γκάουκ στον Κάρολο Παπούλια.   
   
Στις Λιγκιάδες την Παρασκευή 
Την Παρασκευή ο γερμανός πρόεδρος θα επισκεφθεί μαζί με τον κ. Παπούλια το μαρτυρικό χωριό Λιγκιάδες στο νομό Ιωαννίνων, όπου οι ναζί του ορεινού τάγματος της Βέρμαχτ Εντελβάις εκτέλεσαν εν ψυχρώ 92 άτομα, κυρίως μικρά παιδιά και ηλικιωμένους. Ο Γιόαχιμ Γκάουκ αναμένεται να καταθέσει στεφάνι και να προβεί σε δήλωση για το θέμα, όπως προανήγγειλε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: