Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2013

Βραβείο σε μαθήτρια του 6ου Δημοτικού σχολείου Άργους

Σε Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα τη ρατσιστική βία

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 18ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες της σχολικής χρονιάς 2012-2013, που .........


διοργάνωσε σε συνεργασία με την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων.
«Ο κόσμος θα ακούει μαύρη γάτα και θα τον πιάνει αμόκ! Οι γάτες θα θεωρούνται υπεύθυνες για τις χαμηλές συντάξεις! Οι γάτες θα φταίνε για τα ετοιμόρροπα σχολεία! Οι γάτες θα ευθύνονται για τα βρόμικα νοσοκομεία! Οι γάτες θα ευθύνονται για τα νοθευμένα τρόφιμα!»…. Στο μακρινό νησί που περιγράφει ο Ευγένιος Τριβιζάς στο βιβλίο του «Η τελευταία μαύρη γάτα» τα μέλη μιας μυστικής αδελφότητας καταφέρνουν να πείσουν τους νησιώτες ότι οι μαύρες γάτες είναι υπεύθυνες για όλα τα δεινά του τόπου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει ένα ατέλειωτο κυνηγητό ενάντια στις μαύρες γάτες.  Με τον ίδιο τρόπο που και στη χώρα μας, όπου έχουν εγκατασταθεί μετανάστες και πρόσφυγες κυνηγημένοι  από τις δικές τους χώρες από την ανέχεια, τον πόλεμο και τις διώξεις, υπάρχουν  άνθρωποι που τους θεωρούν υπεύθυνους και για τα δικά μας προβλήματα. Με μοναδικό κριτήριο το χρώμα του δέρματός τους, την καταγωγή ή το θρήσκευμά τους, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες έρχονται συχνά αντιμέτωποι με την καχυποψία, τη ρατσιστική βία και τη μισαλλοδοξία. 
Στο νησί του βιβλίου του Τριβιζά, οι άλλες γάτες, διαφορετικού χρώματος συμπονούν τις μαύρες γάτες. «Τόσο οι σκέψεις μας, όσο και οι ευχές μας θα σας συνοδεύουν στο δίκαιο αγώνα σας. Αλλά κατά τα άλλα μην μας ανακατεύετε…» Πολλές φορές ο φόβος, η άγνοια, το γεγονός ότι πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση μας κάνει να σιωπούμε. Αυτό δεν σημαίνει όμως και ότι αδιαφορούμε. Με ποιους τρόπους μπορούμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας και να αντισταθούμε σε τέτοιους είδους φαινόμενα;


Ο Διαγωνισμός με τίτλο «Η σιωπή είναι ανοχή;» είχε ως κεντρικό θέμα την αντίδραση των νέων ανθρώπων απέναντι στη ρατσιστική βία και τη μισαλλοδοξία στην κοινωνία, που πλήττει εξίσου πρόσφυγες και μετανάστες. «Το να φοβάσαι να σπάσεις τη σιωπή, σημαίνει ότι φοβάσαι τον ίδιο σου τον εαυτό […] η σιωπή είναι καμωμένη από λέξεις που δεν βρήκαν ποτέ τους την ευκαιρία να ειπωθούν», απαντάει μία από τις μαθήτριες που διακρίθηκαν.
Πάνω από 260 συμμετοχές μαθητών και μαθητριών με γραπτά κείμενα, ζωγραφιές, αφίσες και βίντεο προκρίθηκαν στο Διαγωνισμό, εκπροσωπώντας σχολεία από όλη την Ελλάδα και αποδεικνύοντας ότι ακόμα και τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε είναι δυνατόν να βρεθούν λύσεις μέσα από το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας.
Τα πρώτα βραβεία του διαγωνισμού με ατομικές και ομαδικές συμμετοχές απέσπασαν συνολικά 33 μαθητές και μαθήτριες από διάφορες περιοχές της χώρας (Αθήνα, Άργος, Έβρος, Έδεσσα, Ηγουμενίτσα, Θεσσαλονίκη, Καστοριά, Κέρκυρα, Πρέβεζα, Πειραιάς, Σέρρες, Χαλκίδα κ.ά.), ενώ πολλές ήταν οι συμμετοχές που διακρίθηκαν για τη δημιουργικότητα, τα επιχειρήματα και την τεχνική τους.
Παράλληλα, στο Διαγωνισμό συμμετείχαν δεκαπέντε ασυνόδευτοι ανήλικοι αιτούντες άσυλο που φιλοξενούνται σε κέντρα υποδοχής στην Αγριά Βόλου και τη Μακρινίτσα,  μαθητές από το Παράρτημα 6ου Γυμνασίου στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Βόλου, οι μαθητές του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού καθώς και η 15μελής ομάδα Γκράφιτι του Προγράμματος Ίριδα (Κέντρο Κοινωνικής Φροντίδας Ν. Καμαράτος) της Ιατρικής Παρέμβασης. Με τις ειδικές συμμετοχές τους, τα παιδιά-πρόσφυγες και οι μαθητές αυτοί, δίνουν το δικό τους στίγμα κατά του ρατσισμού μέσα από τα προσωπικά τους βιώματα και την ιστορία τους.
«Στις μέρες μας η προώθηση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ισότητας και  της διαφορετικότητας αποκτούν ιδιαίτερη σημασία. Δεν πρέπει να αφήσουμε την οικονομική και κοινωνική κρίση να δικαιολογήσουν την αδιαφορία και την ανοχή στο ρατσισμό, το νεοναζισμό και τη βία. Είναι ευθύνη όλων μας αλλά και του καθένα από εμάς ξεχωριστά, όπως τονίζουν τα παιδιά στις συμμετοχές τους,» αναφέρει η Καίτη Κεχαγιόγλου, Υπεύθυνη Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας.
Οι διακριθέντες μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και οι ασυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγες και μαθητές που συμμετείχαν εκτός διαγωνιστικού τμήματος θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 9 Νοεμβρίου 2013 στην Αθήνα. Περισσότερες πληροφορίες θα ακολουθήσουν σε ξεχωριστή ανακοίνωση.
H αξιολόγηση των συμμετοχών πραγματοποιήθηκε από ειδικές επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν μέλη της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης Νέων.
ipaideia

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...