Με μόλις 90 λέξεις, απελευθερώνεται από σήμερα η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε μόλις 90 λέξεις διορθώνεται μία κατάφορη αδικία, από ένα νόμο ...........
που ισχύει από την δεκαετία του ’90.
Δημοσιεύτηκε λοιπόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ετσι σύμφωνα με το νόμο 4030 /2011 και το άρθρο 50, από σήμερα μπορούν να ταξινομούνται αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ επιτρέπεται παράλληλα και η μετακίνηση αυτών των αυτοκινήτων στις δύο πόλεις. Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να διαθέτει κινητήρα προδιαγραφών ρύπων Euro 5, 6.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 αναφέρει:
«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
Η Ελλάδα, μέχρι σήμερα, ήταν μόνη χώρα στην Ευρώπη με περιορισμούς στη χρήση των κινητήρων ντίζελ και μία από τις ελάχιστες που έχουν σε εφαρμογή τέτοια την απαγόρευση. Για παράδειγμα, περιορισμοί υπάρχουν και στην Ιαπωνία. Όμως εκεί ουσιαστικά ισχύει η απαγόρευση ώστε να καθοδηγήσουν εμπορικά τους υποψήφιους αγοραστές προς τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού αυτές δεν έχουν ακόμα τόσο εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες, όσο έχουν οι Ευρωπαίοι. Αυτοί έχουν άλλωστε τα υβριδικά συστήματα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, χάρη στην εφαρμογή των αυστηρότατων προδιαγραφών των ρύπων για κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, που είναι γνωστές ως Euro 5, Euro 6 κλπ, έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον θέλουν να πουλάνε αυτοκίνητα εντός της Ε.Ε., να επενδύουν τεράστια ποσά στην τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων τους. Ιδιαίτερα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μία τεχνολογική… έξαρση την τελευταία δεκαετία, η οποία πλέον τους έχει ανακηρύξει ως οι πιο οικονομικοί και «πράσινοι» κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις μοντέλων εκπέμπουν λιγότερους ρύπους ακόμα και από υβριδικά αυτοκίνητα!
Παράλληλα η χρήση φίλτρων άνθρακα στις εξατμίσεις, έχουν μηδενίσει την εκπομπή μικροσωματιδίων από αυτή, δηλαδή καπνού. Όλα τα παραπάνω βέβαια προϋποθέτουν τη σωστή συντήρηση των κινητήρων, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, αλλά και τη χρήση «καθαρού» πετρελαίου κίνησης. Ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, κι επειδή το κράτος είναι ανήμπορο να πατάξει τη νοθεία, πρέπει οι ίδιοι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων πετρελαίου να αυτοπροστατευτούν, επιλέγοντας συγκεκριμένα-έμπιστα πρατήρια για τον ανεφοδιασμό τους. Αυτή είναι η μόνη λύση προς το παρόν…
Ο «πράσινος δακτύλιος»
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο, αίρεται η απαγόρευση κυκλοφορίας και πώλησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αρκεί αυτά να πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 5 και Euro 6.
Παράλληλα από την 1η Μαΐου το Υπουργείο προτείνει την έναρξη ισχύς του «Πράσινου Δακτυλίου», σε αντικατάσταση του σημερινού, μικρού. Σύμφωνα με το σχέδιο που ετοιμάζεται, στο νέο δακτύλιο θα μπορούν να κυκλοφορούν
Όλα τα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα αν είναι «μονά» η «ζυγά», με την προϋπόθεση αυτά να είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από 140g/km και κάτω. Για όλα τα άλλα αυτοκίνητα θα ισχύει το «μονα-ζυγά» όπως σήμερα.
Σε ότι αφορά τα φορτηγά, μελετάτε η απαγόρευση κυκλοφορίας στο μεγάλο δακτύλιο, όσων είναι άνω των 2,2 τόνων και έως 12 τόνους, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992.
Παράλληλα θα απαγορευθεί η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Σημειώστε πως τα οχήματα στα οποία θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στον «πράσινο δακτύλιο» θα τοποθετείτε ένα ειδικό πράσινο σήμα σε εμφανές σημείο.
protothema
που ισχύει από την δεκαετία του ’90.
Δημοσιεύτηκε λοιπόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ετσι σύμφωνα με το νόμο 4030 /2011 και το άρθρο 50, από σήμερα μπορούν να ταξινομούνται αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ επιτρέπεται παράλληλα και η μετακίνηση αυτών των αυτοκινήτων στις δύο πόλεις. Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να διαθέτει κινητήρα προδιαγραφών ρύπων Euro 5, 6.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 αναφέρει:
«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
Η Ελλάδα, μέχρι σήμερα, ήταν μόνη χώρα στην Ευρώπη με περιορισμούς στη χρήση των κινητήρων ντίζελ και μία από τις ελάχιστες που έχουν σε εφαρμογή τέτοια την απαγόρευση. Για παράδειγμα, περιορισμοί υπάρχουν και στην Ιαπωνία. Όμως εκεί ουσιαστικά ισχύει η απαγόρευση ώστε να καθοδηγήσουν εμπορικά τους υποψήφιους αγοραστές προς τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού αυτές δεν έχουν ακόμα τόσο εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες, όσο έχουν οι Ευρωπαίοι. Αυτοί έχουν άλλωστε τα υβριδικά συστήματα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, χάρη στην εφαρμογή των αυστηρότατων προδιαγραφών των ρύπων για κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, που είναι γνωστές ως Euro 5, Euro 6 κλπ, έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον θέλουν να πουλάνε αυτοκίνητα εντός της Ε.Ε., να επενδύουν τεράστια ποσά στην τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων τους. Ιδιαίτερα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μία τεχνολογική… έξαρση την τελευταία δεκαετία, η οποία πλέον τους έχει ανακηρύξει ως οι πιο οικονομικοί και «πράσινοι» κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις μοντέλων εκπέμπουν λιγότερους ρύπους ακόμα και από υβριδικά αυτοκίνητα!
Παράλληλα η χρήση φίλτρων άνθρακα στις εξατμίσεις, έχουν μηδενίσει την εκπομπή μικροσωματιδίων από αυτή, δηλαδή καπνού. Όλα τα παραπάνω βέβαια προϋποθέτουν τη σωστή συντήρηση των κινητήρων, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, αλλά και τη χρήση «καθαρού» πετρελαίου κίνησης. Ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, κι επειδή το κράτος είναι ανήμπορο να πατάξει τη νοθεία, πρέπει οι ίδιοι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων πετρελαίου να αυτοπροστατευτούν, επιλέγοντας συγκεκριμένα-έμπιστα πρατήρια για τον ανεφοδιασμό τους. Αυτή είναι η μόνη λύση προς το παρόν…
Ο «πράσινος δακτύλιος»
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο, αίρεται η απαγόρευση κυκλοφορίας και πώλησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αρκεί αυτά να πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 5 και Euro 6.
Παράλληλα από την 1η Μαΐου το Υπουργείο προτείνει την έναρξη ισχύς του «Πράσινου Δακτυλίου», σε αντικατάσταση του σημερινού, μικρού. Σύμφωνα με το σχέδιο που ετοιμάζεται, στο νέο δακτύλιο θα μπορούν να κυκλοφορούν
Όλα τα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα αν είναι «μονά» η «ζυγά», με την προϋπόθεση αυτά να είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από 140g/km και κάτω. Για όλα τα άλλα αυτοκίνητα θα ισχύει το «μονα-ζυγά» όπως σήμερα.
Σε ότι αφορά τα φορτηγά, μελετάτε η απαγόρευση κυκλοφορίας στο μεγάλο δακτύλιο, όσων είναι άνω των 2,2 τόνων και έως 12 τόνους, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992.
Παράλληλα θα απαγορευθεί η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Σημειώστε πως τα οχήματα στα οποία θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στον «πράσινο δακτύλιο» θα τοποθετείτε ένα ειδικό πράσινο σήμα σε εμφανές σημείο.
protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου