«Βόµβες» έριξαν τα χαµηλόβαθµα στελέχη της «µικρής τρόικας» στις επαφές τους µε τους γενικούς γραµµατείς των υπουργείων Εργασίας και Μεταφορών: Αµφισβήτησαν τα ..........
οικονοµικά στοιχεία που τους παρουσιάστηκαν και προϊδέασαν για νέες περικοπές. Οπως προκύπτει από τη χθεσινή συνάντηση του τεχνικού κλιµακίου της τρόικας µε τη γενική γραµµατέα του υπουργείου Εργασίας Αθηνά ∆ρέττα και υπηρεσιακούς παράγοντες (συνάντηση που θα επαναληφθεί και σήµερα):
n ∆εν γίνονται δεκτές οι εκτιµήσεις για µείωση της εισφοροδιαφυγής, που θα αποφέρει κέρδη στο σύστηµα ύψους 3,5 δισ. ευρώ ώς το 2015. n ∆εν γίνεται δεκτό το αίτηµα του ΟΑΕ∆ για έκτακτη επιχορήγησή του από τον κρατικό προϋπολογισµό κατά 700 εκατ. ευρώ το τρέχον έτος.
Επί της ουσίας οι ελεγκτές της τρόικας απορρίπτουντον στόχο του υπουργείου για την καταπολέµηση της ανασφάλιστης εργασίας που κυµαίνεται σήµερα στο 25%, µε σκοπό να µειωθεί στην ερχόµενη τετραετία στο 12%. Και αυτό γιατί η κατάσταση που έχει δηµιουργηθεί λόγω της οικονοµικής κρίσης ενδέχεται να δώσει τη χαριστική βολή στο ασφαλιστικό σύστηµα. Ετσι:
1. Το εκρηκτικό µείγµα της ύφεσης στην αγορά, της ανεργίας και της µείωσης των µισθών επιφέρει δραµατική συρρίκνωση των εσόδων του ΙΚΑ. Κάθε ποσοστιαία µονάδα αύξησης της ανεργίας αυξάνει τις απώλειες για το ΙΚΑ κατά 300 εκατ. ευρώ – ή 450 εκατ. µε τα επιδόµατα – ενώ µία µονάδα µείωσης µισθών και συντάξεων σηµαίνει απώλεια περίπου 115 εκατ. τον χρόνο, κάτι που σηµαίνει ότι τυχόν µείωση κατά µέσο όρο 6% θα επιφέρει πτώση των εσόδων του από εισφορές κατά 700 εκατ. ευρώ µέσα στο 2011.
2. Αναµένεται να αυξηθούν την επόµενη τετραετία οι δαπάνες συντάξεων κατά 1,2 δισ. όχι από αύξηση των συντάξεων, αλλά από την αύξηση του αριθµού των συνταξιούχων.
3. Τα ελλείµµατα των ασφαλιστικών ταµείων διογκώνονται. Ενδεικτικά, το έλλειµµα του κλάδου ασθενείας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το 2011 θα ξεπεράσει τα 900 εκατ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΆΦΟΡΕΣ. Στο επίκεντρο της συζήτησης µε τον γενικό γραµµατέα του υπουργείου Χάρη Τσιόκα και υπηρεσιακούς παράγοντες, η οποία έγινε σε θετικό κλίµα και διήρκεσε πάνω από τέσσερις ώρες, βρέθηκαν για άλλη µια φορά ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ. Η απόκλιση από τους οικονοµικούς στόχους ιδιαίτερα σε ό, τι αφορά τον ΟΑΣΑ, σύµφωνα µε το υπουργείο Μεταφορών, αποδίδεται αφενός «στις χρόνιες παθογένειες ετών» και αφετέρου στις συνεχείς κινητοποιήσεις των εργαζοµένων στις συγκοινωνίες στις αρχές της χρονιάς, αλλά και στις εκδηλώσεις του κοινού «δεν πληρώνω».
Για τον ΟΣΕ ο στόχος του µηδενισµού παραγωγής ελλειµµάτων µετατίθεται για το τέλος της χρονιάς, παρά το γεγονός ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δροµολογηθεί προσπάθεια για ισοσκελισµένους ισολογισµούς από τον περασµένο Μάρτιο που όµως δεν απέδωσε. Ώς τώρα ο περιορισµός του λειτουργικού κόστους του Σιδηροδρόµου φτάνει το 15% και των ζηµιών τα 200 εκατ. ευρώ. Η µείωση εσόδων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη αλλά και η καθυστέρηση των µετατάξεων, εκ των οποίων έχει υλοποιηθεί µόνο το 60% – γεγονός που επιβαρύνει τον ΟΣΕ µε 2,5 εκατ. µηνιαίως – είναι οι δύο αιτίες για την απόκλιση των εσόδων του οµίλου.
Στις διορθωτικές κινήσεις που εξετάζονται συγκαταλέγεται η περαιτέρω περικοπή δροµολογίων αλλά και αυξήσεις στις εµπορευµατικές µεταφορές. Την ίδια στιγµή οι µετατάξεις στον ΟΑΣΑ αναµένεται να ολοκληρωθούν έως τα τέλη Ιουλίου.
tanea
οικονοµικά στοιχεία που τους παρουσιάστηκαν και προϊδέασαν για νέες περικοπές. Οπως προκύπτει από τη χθεσινή συνάντηση του τεχνικού κλιµακίου της τρόικας µε τη γενική γραµµατέα του υπουργείου Εργασίας Αθηνά ∆ρέττα και υπηρεσιακούς παράγοντες (συνάντηση που θα επαναληφθεί και σήµερα):
n ∆εν γίνονται δεκτές οι εκτιµήσεις για µείωση της εισφοροδιαφυγής, που θα αποφέρει κέρδη στο σύστηµα ύψους 3,5 δισ. ευρώ ώς το 2015. n ∆εν γίνεται δεκτό το αίτηµα του ΟΑΕ∆ για έκτακτη επιχορήγησή του από τον κρατικό προϋπολογισµό κατά 700 εκατ. ευρώ το τρέχον έτος.
Επί της ουσίας οι ελεγκτές της τρόικας απορρίπτουντον στόχο του υπουργείου για την καταπολέµηση της ανασφάλιστης εργασίας που κυµαίνεται σήµερα στο 25%, µε σκοπό να µειωθεί στην ερχόµενη τετραετία στο 12%. Και αυτό γιατί η κατάσταση που έχει δηµιουργηθεί λόγω της οικονοµικής κρίσης ενδέχεται να δώσει τη χαριστική βολή στο ασφαλιστικό σύστηµα. Ετσι:
1. Το εκρηκτικό µείγµα της ύφεσης στην αγορά, της ανεργίας και της µείωσης των µισθών επιφέρει δραµατική συρρίκνωση των εσόδων του ΙΚΑ. Κάθε ποσοστιαία µονάδα αύξησης της ανεργίας αυξάνει τις απώλειες για το ΙΚΑ κατά 300 εκατ. ευρώ – ή 450 εκατ. µε τα επιδόµατα – ενώ µία µονάδα µείωσης µισθών και συντάξεων σηµαίνει απώλεια περίπου 115 εκατ. τον χρόνο, κάτι που σηµαίνει ότι τυχόν µείωση κατά µέσο όρο 6% θα επιφέρει πτώση των εσόδων του από εισφορές κατά 700 εκατ. ευρώ µέσα στο 2011.
2. Αναµένεται να αυξηθούν την επόµενη τετραετία οι δαπάνες συντάξεων κατά 1,2 δισ. όχι από αύξηση των συντάξεων, αλλά από την αύξηση του αριθµού των συνταξιούχων.
3. Τα ελλείµµατα των ασφαλιστικών ταµείων διογκώνονται. Ενδεικτικά, το έλλειµµα του κλάδου ασθενείας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το 2011 θα ξεπεράσει τα 900 εκατ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΆΦΟΡΕΣ. Στο επίκεντρο της συζήτησης µε τον γενικό γραµµατέα του υπουργείου Χάρη Τσιόκα και υπηρεσιακούς παράγοντες, η οποία έγινε σε θετικό κλίµα και διήρκεσε πάνω από τέσσερις ώρες, βρέθηκαν για άλλη µια φορά ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ. Η απόκλιση από τους οικονοµικούς στόχους ιδιαίτερα σε ό, τι αφορά τον ΟΑΣΑ, σύµφωνα µε το υπουργείο Μεταφορών, αποδίδεται αφενός «στις χρόνιες παθογένειες ετών» και αφετέρου στις συνεχείς κινητοποιήσεις των εργαζοµένων στις συγκοινωνίες στις αρχές της χρονιάς, αλλά και στις εκδηλώσεις του κοινού «δεν πληρώνω».
Για τον ΟΣΕ ο στόχος του µηδενισµού παραγωγής ελλειµµάτων µετατίθεται για το τέλος της χρονιάς, παρά το γεγονός ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δροµολογηθεί προσπάθεια για ισοσκελισµένους ισολογισµούς από τον περασµένο Μάρτιο που όµως δεν απέδωσε. Ώς τώρα ο περιορισµός του λειτουργικού κόστους του Σιδηροδρόµου φτάνει το 15% και των ζηµιών τα 200 εκατ. ευρώ. Η µείωση εσόδων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη αλλά και η καθυστέρηση των µετατάξεων, εκ των οποίων έχει υλοποιηθεί µόνο το 60% – γεγονός που επιβαρύνει τον ΟΣΕ µε 2,5 εκατ. µηνιαίως – είναι οι δύο αιτίες για την απόκλιση των εσόδων του οµίλου.
Στις διορθωτικές κινήσεις που εξετάζονται συγκαταλέγεται η περαιτέρω περικοπή δροµολογίων αλλά και αυξήσεις στις εµπορευµατικές µεταφορές. Την ίδια στιγµή οι µετατάξεις στον ΟΑΣΑ αναµένεται να ολοκληρωθούν έως τα τέλη Ιουλίου.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου