Την πολυαναμενόμενη λίστα με τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που καταργούνται ή συγχωνεύονται έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Βάσει αυτής, από τη νέα σχολική χρονιά 2011-2012, συνενώνονται 1.933 σχολεία και προκύπτουν 877 σε σύνολο 16.000 σχολικών μονάδων.
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από 1.523 σχολικές μονάδες θα προκύψουν ...........
672, εκ των οποίων οι 169 αφορούν Μονοθέσια, Διθέσια και Τριθέσια, οι 98 ήταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας και οι 18 δεν είχαν μαθητές. Ειδικότερα από τις συνενώσεις θα προκύψουν 120 νέα 6/θέσια και 61 νέα 12/θέσια σχολεία.
Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, 410 σχολικές μονάδες μειώνονται σε 205. Σύμφωνα με το υπουργείο σε αυτές το 30% των Γυμνασίων είχαν μαθητικό δυναμικό μικρότερο από 35 μαθητές, ενώ πάνω από το 50% των Γενικών Λυκείων που συνενώνονται είναι λυκειακές τάξεις.
Χαρακτηριστικές περιπτώσεις συγχωνεύσεων-καταργήσεων είναι:
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από 1.523 σχολικές μονάδες θα προκύψουν ...........
672, εκ των οποίων οι 169 αφορούν Μονοθέσια, Διθέσια και Τριθέσια, οι 98 ήταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας και οι 18 δεν είχαν μαθητές. Ειδικότερα από τις συνενώσεις θα προκύψουν 120 νέα 6/θέσια και 61 νέα 12/θέσια σχολεία.
Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, 410 σχολικές μονάδες μειώνονται σε 205. Σύμφωνα με το υπουργείο σε αυτές το 30% των Γυμνασίων είχαν μαθητικό δυναμικό μικρότερο από 35 μαθητές, ενώ πάνω από το 50% των Γενικών Λυκείων που συνενώνονται είναι λυκειακές τάξεις.
Χαρακτηριστικές περιπτώσεις συγχωνεύσεων-καταργήσεων είναι:
- -Μικρά Δημοτικά Σχολεία στα χωριά όπου ένας ή δύο δάσκαλοι αναλαμβάνουν και τις 6 τάξεις.
- -Στα αστικά κέντρα αντίστοιχα, η συνένωση Δημοτικών Σχολείων που συστεγάζονται ή συναυλίζονται.
- -Τα πολύ μικρά Γυμνάσια και Λύκεια που δεν εξασφαλίζουν το απαιτούμενο αριθμό μαθητών για ουσιαστική εφαρμογή των κατευθύνσεων και του ισχύοντος ωρολογίου προγράμματος.
- - Υπάρχουν περιπτώσεις όπου από τη συνένωση των σχολείων καταργείται η διπλοβάρδια (πρωί – απόγευμα) όπως, στο 14ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με το 14ο Λύκειο Θεσσαλονίκης και στο 21ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με το 21ο Λύκειο Θεσσαλονίκης. Με τη συνένωση των δυο Γυμνασίων και των δυο Λυκείων προκύπτουν το 14ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και το 14ο Λύκειο Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, τα οποία θα λειτουργούν μόνο με πρωινή βάρδια.
- Επίσης, το 122ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και το 45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών που λειτουργούσαν με διπλοβάρδια, συνενώνονται στο 45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών μόνο με πρωινή βάρδια.
- -Σκοπός του υπουργείου είναι στα νέα σχολεία που δημιουργούνται να φοιτούν παιδιά της ίδιας σχολικής βαθμίδας. Υπάρχουν λοιπόν περιπτώσεις όπου συστεγάζονταν ένα Γυμνάσιο, ένα Ειδικό Σχολείο και ένα Δημοτικό Σχολείο ή ένα Γυμνάσιο και ένα Δημοτικό. Στις σχολικές μονάδες που προκύπτουν με τις συνενώσεις δημιουργούνται σχολεία με παιδιά της ίδιας σχολικής βαθμίδας ή τουλάχιστον Νηπιαγωγεία με Δημοτικά και Γυμνάσια με Λύκεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου