Η αύξηση είναι η βασική αιτία για την περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς κυμαίνεται στο 20-30%.
Τα τελικά απολογιστικά στοιχεία από τις τιμοληψίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, καταδεικνύουν ότι η αύξηση στη λιανική τιμή ήταν 51,7 λεπτά το λίτρο.
Κατά το μεγαλύτερο ποσοστό οφείλεται στην αύξηση των φόρων (38 λεπτά) και των διεθνών τιμών των καυσίμων (άλλα 10 λεπτά ανά λίτρο).
Αναλυτικά, σύμφωνα με τις τιμοληψίες που έγιναν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, η λιανική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου στο ..........
1,593 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,076 στις 30 Δεκεμβρίου του 2009.
Στο ίδιο διάστημα:
- Η τιμή διυλιστηρίου, στην οποία αντανακλώνται οι μεταβολές στις διεθνείς τιμές και την ισοτιμία ευρώ / δολαρίου, αυξήθηκε κατά 10,1 λεπτά.
- Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ανέβηκε από 41 σε 67 λεπτά το λίτρο (αύξηση 26 λεπτά).
- Ο ΦΠΑ από 15,2 διαμορφώθηκε σε 27,5 λεπτά (αύξηση 12,4 λεπτά).
Μικρές αυξομειώσεις έγιναν στα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων. Οι εταιρίες ανέβασαν το μεικτό περιθώριο από 7,2 σε 7,5 λεπτά το λίτρο, ενώ στα πρατήρια το περιθώριο μειώθηκε από 5,4 σε 4,6 λεπτά.
Η αύξηση των τιμών είναι η βασική αιτία για την περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου έφθασε στο 8,4%, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς κυμαίνεται στο 20 - 30%.
Ο περιορισμός της κατανάλωσης έχει οδηγήσει σε προσωρινό ή οριστικό «λουκέτο» πάνω από 1.000 πρατήρια καυσίμων, ενώ αρνητικές είναι οι εκτιμήσεις αναφορικά με την επιβίωση των επιχειρήσεων το 2011 και αυτό συμβαίνει όχι μόνο στη λιανική αλλά και στο χώρο των εταιριών εμπορίας καυσίμων.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου