Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

Χωρίς exit poll οι εκλογές

Από γνωστή εταιρία δημοσκοπήσεων θα μάθουμε το αποτέλεσμα της κάλπης την επόμενη Κυριακή, καθώς τα κανάλια αποφάσισαν να κατέβουν στις εκλογές χωρίς exit poll, για πρώτη φορά ύστερα από δέκα χρόνια. Οι διαπραγματεύσεις των τηλεοπτικών σταθμών με τις εταιρείες δημοσκοπήσεων, που είχαν ως αντικείμενο τη διενέργεια ενιαίου για όλα τα κανάλια exit poll, κατέληξαν σε αδιέξοδο.

Αρχικά, συμφώνησαν να μπουν στη συμφωνία και να επιμερίσουν μεταξύ τους το κόστος 5 τηλεοπτικοί σταθμοί, το Mega, η ΕΡΤ, ο ΑΝΤΙ, το Alter αλλά και ο Alpha για τη δεύτερη Κυριακή, καθώς την πρώτη θα μεταδώσει αγώνα της Formula 1. Τη στιγμή που ήταν σε εξέλιξη οι επαφές ώστε τα κανάλια να κατεβάσουν την τιμή που τους πρότεινε η κοινοπραξία των εταιρειών Marc, MRB, Alco, Kappa Research, Metron Analysis, από τη συμφωνία αποχώρησε η EΡT, που ξαφνικά αποφάσισε ότι δεν είναι εποχές για .........


τέτοια έξοδα και ότι θα αρκεστεί στα επίσημα αποτελέσματα της Singular και του υπουργείου Εσωτερικών (τα πρώτα θα αρχίσουν να βγαίνουν στις 19.30).

Μετά την αποχώρηση της EΡT, το Mega, ο ΑΝΤΙ και το Alter έκριναν ότι το κόστος ανεβαίνει πολύ (σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε προσδιοριστεί λίγο κάτω από 30.000 ευρώ για κάθε κανάλι), με αποτέλεσμα η ιδέα να εγκαταλειφθεί από κοινού με τις εταιρείες δημοσκοπήσεων που αρνήθηκαν να προχωρήσουν σε περαιτέρω μείωση, θεωρώντας ότι πρέπει να διατηρηθούν κάποια στάνταρ για τη σωστή διεξαγωγή της έρευνας.

Έτσι, την ώρα που τα σκηνικά της περσινής εκλογικής βραδιάς ανασύρονται από τις αποθήκες και συναρμολογούνται, τα κανάλια καλούνται τώρα να σκαρφιστούν πώς θα καλύψουν το κενό και τι θα σερβίρουν στις 7 το απόγευμα την επόμενη Κυριακή, ελλείψει exit poll. Ετοιμα να αυτοσχεδιάσουν, τα επιτελεία, σε στενή συνεργασία με τους εκλογολόγους, αναζητούν τώρα άλλα ερευνητικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν, αντί της έρευνας εξόδου. Η πιθανότερη λύση είναι να εκμεταλλευτούν το κενό που δημιουργεί η απαγόρευση δημοσιοποίησης των δημοσκοπήσεων και να παρουσιάσουν έρευνες γνώμης που θα έχουν διενεργηθεί δύο μέρες πριν από τις εκλογές και αποτελούν την τελική εκτίμηση για το αποτέλεσμα της κάλπης. Για την εν λόγω τακτική, διατυπώνονται ήδη διαφωνίες από εκλοκολόγους αναλυτές, καθώς ενέχει πολύ μεγαλύτερα περιθώρια σφάλματος, σε σχέση με έρευνα που θα γινόταν την ίδια μέρα.
gossip-tv

Δεν υπάρχουν σχόλια: