Ευκολότερη εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ καθώς οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές ή ακόμα και σε πανεπιστήμια (π.χ. στο Πάντειο) αντί σε τμήματα όπως τώρα.
Δυσκολότερη όμως η αποφοίτηση, καθώς θα κρίνονται βάσει των επιδόσεών τους μέσα στα ιδρύματα και δεν θα μπορούν πια να μετατρέπονται σε «αιώνιους», όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση.
Ο διάλογος για τις σαρωτικές αλλαγές που επίκεινται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση άρχισε χθες παρουσία του Πρωθυπουργού στον «ομφαλό της Γης», στους Δελφούς και θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο, ώστε στις αρχές του επόμενου έτους να ψηφιστεί ο νέος νόμος για τη λειτουργία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Ο κ. Γ. Παπανδρέου και η υπουργός Παιδείας ...........
παρουσίασαν στους πρυτάνεις, τους προέδρους ΤΕΙ και τους εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας τις κυβερνητικές προτάσεις, οι οποίες φέρνουν τα πάνω κάτω στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς είναι τόσο πολλές και σημαντικές, που αφορούν τo ίδιο «το DΝΑ» της λειτουργίας της, όπως χαρακτηριστικά είπε η κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Ανάμεσα σε αυτές είναι η αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, αλλά και η καθιέρωση νέων μορφών πτυχίων, ύστερα από μονοετείς και διετείς σπουδές. Η αλλαγή στο εξεταστικό σύστημα θα εφαρμοστεί το έτος 2013-14, δηλαδή αφορά τους μαθητές που θα πάνε του χρόνου στην Α΄ λυκείου. Οι εξετάσεις θα γίνονται σε 4 μαθήματα στα οποία θα έχουν εμβαθύνει οι μαθητές σε Β΄ και Γ΄ λυκείου, και σε ορισμένα επιλογής. Τα πανεπιστήμια θα αποφασίζουν για τη βαρύτητα των μαθημάτων, τους συντελεστές, τον αριθμό εισακτέων.
Εισαγωγή σε σχολές
Η εισαγωγή θα γίνεται όχι πλέον σε τμήματα, αλλά σε σχολές ή ακόμα και σε πανεπιστήμια, όπως ανέλυσε χθες ο Πρωθυπουργός:
«Πρέπει να πέσουν τα πολύ στενά τείχη μεταξύ των διαφόρων τομέων της επιστήμης, να υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα στη διαμόρφωση πτυχίων από τα πανεπιστήμια, τα οποία βεβαίως θα δίνουν και τις απαραίτητες γενικές γνώσεις, αλλά και την εξειδίκευση. Αυτό σημαίνει, βεβαίως, και μία άλλη μορφή εισαγωγής στα πανεπιστήμια, είτε σε σχολή, αλλά θα έλεγα και στο ίδιο το πανεπιστήμιο, σε ορισμένες περιπτώσεις. Υπάρχουν πανεπιστήμια που ουσιαστικά είναι κοινωνικών επιστημών, όπως είναι το Πάντειο. Και δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην εισάγεται κανείς κατευθείαν στο Πάντειο, και όχι σε σχολή, ούτε καν σε τμήμα, ούτως ώστε να έχει τη δυνατότητα να έχει ευρύτητα επιλογών, αλλά να έχουμε και τη διαμόρφωση πτυχίων από το ίδιο το πανεπιστήμιο, που βεβαίως πρέπει να πιστοποιηθούν από κάποια Αρχή, όπως έχουμε αποφασίσει».
Κατανομή βάσει επιδόσεων
Ετσι ύστερα από το πρώτο- ουσιαστικά προπαρασκευαστικό- έτος, η κατανομή σε συγκεκριμένα τμήματα θα γίνεται βάσει των προτιμήσεων και φυσικά των επιδόσεων των φοιτητών. Επίσης, μελετάται διαφορετικός τρόπος εισαγωγής σε σχολές χαμηλής ζήτησης (για συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης έχει ήδη μιλήσει η υπουργός Παιδείας) αλλά και σύνδεση προγραμμάτων των Ανώτατων Ιδρυμάτων και της Διά Βίου μάθησης (ΙΕΚ, κολέγια, ΚΕΠ, κ.λπ.) με στόχο να δοθούν πολλές δυνατότητες διαδρομών στον φοιτητή.
Χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι «το πώς θα φτάσει σ΄ ένα πτυχίο κάποιος, σε ποιο πτυχίο φτάνει και πώς το αποκτά, μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός ο τρόπος, ανάλογα με το πανεπιστήμιο ή ανάλογα με τη σχολή», και εξήγησε ότι αυτό σημαίνει «και πτυχία πολλών μορφών, όχι μόνο τεχνικής, επαγγελματικής ή γενικής ή θεωρητικής εκπαίδευσης, αλλά και είδη πτυχίων, που μπορεί να είναι από τετραετή μέχρι μονοετή ή διετή, ανάλογα με τις ανάγκες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου