Την εισαγωγή τελών κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων εξετάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος.
Σημαντικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας ενδέχεται να υπάρξουν για το 2011, έπειτα από την τελευταία συνάντηση που είχε ο υπουργός Οικονομικών, κ. Παπακωνσταντίνου, με την υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Μπιρμπίλη.
Στο τραπέζι των συζητήσεων έπεσε η σκέψη να επανέλθουν τα τέλη κυκλοφορίας στο πλαίσιο του 2009 και να καταργηθούν τα φετινά, που περιλάμβαναν ειδικό φόρο μεγάλου κυβισμού, με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις το ποσό που έπρεπε να καταθέσει κάποιος ιδιοκτήτης να ξεπερνά ακόμα και τα 1.500 €. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ..........
ναι μεν τα τέλη θα επανέλθουν στα παλιά νούμερα, αλλά θα υπάρξει μία αύξηση που θα κυμαίνεται μεταξύ 10-15%.
Αλλαγή ρότας…
Η αλλαγή ρότας της κυβέρνησης οφείλεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος αφορά την αντίδραση των πολιτών που ανάγκασε και τον ίδιο τον πρωθυπουργό να το παραδεχτεί, ενώ ο δεύτερος είναι και πιο ουσιαστικός και αφορά τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), το 2009 τα ποσά που εισέρευσαν στα ταμεία του κράτους έφτασαν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ και η σκέψη με την αύξηση των τελών ήταν να εισέλθουν το 2010 περί τα 300 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω. Χιλιάδες πολίτες, όμως, κατέθεσαν πινακίδες, κάτι που δεν το περίμεναν οι κυβερνώντες, με αποτέλεσμα τα έσοδα να αυξηθούν μόνο κατά 150 εκατομμύρια.
Οι προτάσεις
Χωρίς, λοιπόν, να υπάρξει πολιτικό κόστος εξετάζεται η λύση να πέσουν τα τέλη στα παλιά νούμερα με μία μικρή αύξηση, προκειμένου οι πολίτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις πάρουν πάλι πίσω, πληρώνοντας ένα φυσιολογικό ποσό. Από την άλλη, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μπει πράσινος φόρος στα αυτοκίνητα, που θα αρχίσουν να πωλούνται το 2011, προκειμένου να πληρώνει περισσότερα τέλη, όποιος ρυπαίνει περισσότερο το περιβάλλον.
Τέλη κυκλοφορίας 2011*
Κυβισμός Ποσό
Έως 300 19,8 – 20,7
301-785 50,6 – 52,9
786-1.357 123,2 – 128,8
1.358-1.928 220,2 - 232,3
1.929-2.357 490,6 – 512,9
2.358 και πάνω 638 - 667
* με αύξηση από 10 -15%
τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως τις 31 Δεκεμβρίου 2010 θα υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα, ενώ σε όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 τα τέλη θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα.
Όσον αφορά στις χρεώσεις στην πρώτη κατηγορία που αφορά στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, ως βάση υπολογισμού θα ληφθούν τα τέλη του 2009 τα οποία κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ και τα οποία αναμένεται να αυξηθούν για το 2011 κατά 15%. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση υπολογίζει πως θα εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα αφορούν στην αύξηση του 15% που θα επιβληθεί σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι τα τέλη του 2011 αυξάνονται κατά 2,7 ευρώ στην κατηγορία οχημάτων με κινητήρες έως 300 κ.εκ., 6,9 ευρώ για κινητήρες έως 785 κ.εκ., 16,8 ευρώ για κινητήρες έως 1.357 κ.εκ., 30,3 ευρώ στα ΙΧ με κινητήρες έως 1.928 κ.εκ., 66,9 ευρώ στα μοντέλα με κινητήρες έως 2.357 κ.εκ. Και 87 ευρώ στα πολυτελή ΙΧ με κινητήρες άνω των 2.358 κ.εκ.
Στη δεύτερη κατηγορία όπου και ανήκουν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά τις 1 Ιανουαρίου 2011 ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και θα κυμαίνεται από 0,50 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κάθε κινητήρας. Ειδικότερα για αυτοκίνητα με κινητήρες που εκπέμπουν έως 100 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο η χρέωση θα είναι 0,50 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο που εκπέμπει κάποιο αυτοκίνητο. Για οχήματα με κινητήρες που εκπέμπουν από 101 έως και 150 γρ. ανά χλμ. η χρέωση θα είναι 1 ευρώ ανά γραμμάριο. Αμέσως μετά τοποθετούνται τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν από 151 έως και 200 γρ. CO2 ανά χλμ. με χρέωση 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο. Όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 201 έως και 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα καταβάλλουν 2 ευρώ και τέλος τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν πάνω από 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα πληρώνουν 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο!
Τέλος, ευνοημένοι εμφανίζονται και οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων με μεγάλους κινητήρες, καθώς καταργείται η έκτακτη εισφορά που κατέβαλαν για τα τέλη του 2010 όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και η οποία κυμαίνονταν από 150 έως 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό
madata
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου