Το μέτωπο αυτό είναι ένα από τα πολλά στην κυβέρνηση και, όπως μας έλεγε χθες κυβερνητικό στέλεχος, «είναι πλέον καθημερινό το φαινόμενο και δεν μαζεύεται». Είχε προηγηθεί η σύγκρουση Παπακωνσταντίνου - Λοβέρδου, η σύγκρουση Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου - Βάσως Παπανδρέου, η πάγια κόντρα Γ. Παπακωνσταντίνου - Λούκας Κατσέλη και οι συχνές διαφωνίες στο υπουργικό συμβούλιο σχεδόν για... ό,τι συζητείται.
Ο Γ. Παπανδρέου δεν έχει παρέμβει για την ώρα. Πάντως, οι συχνές συστάσεις του ......
στις συνεδριάσεις του υπουργικού συμβουλίου για συνεργασία και αλληλεγγύη των υπουργών δεν εισακούονται. Είναι συστάσεις σε ώτα μη ακουόντων υπουργών.
Χθες ο υπουργός Υποδομών από τη Θεσσαλονίκη άσκησε κριτική στην οικονομική πολιτική, υποστηρίζοντας επί της ουσίας ότι δεν έχει φορολογηθεί αποτελεσματικά ούτε ο πλούτος της χώρας ούτε οι άνθρωποι με τα υψηλά εισοδήματα, αλλά αντιθέτως τα μέτρα πλήττουν μόνο τους εργαζομένους, τους μισθωτούς του Δημοσίου.
Τα ελλείμματα
Η κόντρα επί της ουσίας έχει ως βάση τα μεγάλα ελλείμματα των συγκοινωνιών (ΕΘΕΛ, ΟΣΕ) και την πληροφορία ότι το υπουργείο Οικονομικών θέτει θέμα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών. Θέματα που ανέδειξε το τελευταίο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών με έναν τέτοιο τρόπο που ενόχλησε τον κ. Ρέππα καθώς θεώρησε ότι υπερκεράστηκε από τον Γ. Παπακωνσταντίνου. Χθες ο κ. Ρέππας άφησε αιχμές ότι το θέμα της ιδιωτικοποίησης ανακινείται και από συνεργάτη του μεγάρου Μαξίμου και όχι μόνο από το υπουργείο Οικονομικών.
Μετά το ξέσπασμα του κ. Ρέππα η κινητοποίηση να πέσουν οι τόνοι ήταν άμεση. Οι δύο υπουργοί συνομίλησαν τηλεφωνικώς και μετά η κυβέρνηση έβγαζε προς τα έξω ότι «επί της ουσίας δεν υπάρχει αντίθεση των δύο υπουργών αφού βούληση της κυβέρνησης είναι να μειωθούν τα ελλείμματα χωρίς να θιγεί ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών».
Από τη Θεσσαλονίκη το μεσημέρι ο κ. Ρέππας στοχεύοντας τον κ. Παπακωνσταντίνου είχε πει: «Δεν κουνάμε το δάχτυλό μας στους πολίτες, γιατί μπορεί κι αυτοί να τείνουν το χέρι τους και να μας απαντήσουν με το σύνολο των δαχτύλων τους. Δεν φταίει το σύνολο των εργαζομένων ούτε για τα μεγάλα ελλείμματα ούτε και την κακοδιαχείριση που τώρα εντοπίζουμε. Συζητούμε μαζί τους για να βρούμε τις λύσεις για να σταματήσει η επιβάρυνση του συνόλου των πολιτών. Υπάρχει πλούτος στη χώρα που πρέπει να φορολογηθεί. Υπάρχουν υψηλά εισοδήματα που πρέπει να συνεισφέρουν στο δημόσιο ταμείο. Και αυτό πρέπει να γίνει πολύ πιο αποτελεσματικά». Συνεχίζοντας ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα φορολογικά βάρη που «πρέπει» να πέσουν στους έχοντες γιατί έως σήμερα πέφτουν σε μικρούς και μεσαίους και τόνισε ότι «η Ελλάδα, το ΠΑΣΟΚ και οι αρχές υπήρχαν πριν από το Μνημόνιο, θα υπάρχουν και μετά, κι αυτό δεν πρέπει να μας διαφεύγει».
Διακινητές σεναρίων
Η αιχμή Ρέππα στον Παπακωνσταντίνου έγινε πιο αιχμηρή όταν ρωτήθηκε για την ΕΘΕΛ και τη φημολογούμενη ιδιωτικοποίησή της. «Δεν ξέρω ποιος από το υπουργείο Οικονομικών ή το γραφείο του πρωθυπουργού διακινεί τέτοια σενάρια. Εμείς λέμε ένα υπερήφανο "όχι" κι εμείς εκφράζουμε την κυβερνητική πολιτική», είπε και επισήμανε ότι οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και έτσι θα παραμείνουν.
Ο Δημήτρης Ρέππας ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός με τα όσα στον ΟΣΕ συμβαίνουν, τονίζοντας ότι «αν κάποιος θέλει να κάνει διατριβή για την διαφθορά πρέπει να πάει στον ΟΣΕ», ενώ ξεκαθάρισε ότι οι υποδομές θα μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο αλλά το μάνατζμεντ της λειτουργίας θα περάσει στον ιδιωτικό τομέα.*
enet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου