Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Απογραφή δημοσίων υπαλλήλων: Χαμένη στο διαδίκτυο


Με μεγάλα προβλήματα στο ηλεκτρονικό σύστημα, που δεν άντεξε τον όγκο των υποβαλλόμενων δηλώσεων, άρχισε χθες η απογραφή των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Την πρώτη μέρα της ηλεκτρονικής απογραφής των δημοσίων υπαλλήλων, οι χρήστες της ιστοσελίδας apografi.gov.gr αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα αφού η σελίδα είχε «κολλήσει».

Πάντως χθες κατάφεραν να απογραφούν περισσότεροι από 75.000 υπάλληλοι. Υπάλληλοι που επιδίωξαν τη συμπλήρωση της σχετικής φόρμας στην παραπάνω ιστοσελίδα δυσκολεύτηκαν να μπουν στο σύστημα, λόγω υπερφόρτωσης του δικτύου από τους χρήστες.

Σε ανακοίνωση που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα apografi.gov.gr τονίζεται ότι ........


«εμφανίστηκε πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη προσέλευση στην εφαρμογή της απογραφής (200.000 ταυτόχρονοι χρήστες) και παρουσιάστηκαν προβλήματα απόκρισης και καθυστερήσεις», ενώ τονίζεται ότι οι υπάλληλοι δεν πρέπει να ανησυχούν για την απογραφή τους και σημειώνεται ότι «εξετάζεται η αναμόρφωση των προθεσμιών για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων όσοι έχουν υποχρέωση να απογραφούν».

Μετά το στενό δημόσιο τομέα, σειρά να απογραφούν θα έχουν υπάλληλοι σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, ώστε με εξαίρεση τους υπαλλήλους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να μισθοδοτούνται πλέον όλοι από την 1η Νοεμβρίου από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών του υπουργείου Οικονομικών.

Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων και επειδή η πρώτη μέρα της απογραφής ήταν και η καταληκτική ημερομηνία απογραφής για δημοσίους υπαλλήλους των οποίων το ΑΦΜ τελειώνει σε 1, αναμένεται σύντομα να δοθεί στη δημοσιότητα εγκύκλιος που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δίνει κάποιες ημέρες παράτασης στους δημοσίους υπαλλήλους των οποίων το ΑΦΜ λήγει σε 1 ή 2 προκειμένου να μπορέσουν να απογραφούν.
Πολλές οι καταγγελίες που αφορούν κυρίως στη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος απογραφής. Κατά τους καταγγέλλοντες, είναι αδύνατη η είσοδός τους στο σύστημα όχι λόγω υποδομής των υπηρεσιών αλλά αποτυχίας της εφαρμογής. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, σε πολλές περιπτώσεις το σύστημα έχει «φρακάρει» εντελώς, ενώ σε άλλες τα προβλήματα επιλύθηκαν με το πέρασμα των ωρών, καθώς αρχικά υπήρξε μεγάλη σύγχυση.

Ωστόσο, τα προβλήματα επιβεβαιώνονται και από την ανακοίνωση της ίδιας της ιστοσελίδας όπου βρίσκεται η φόρμα και ζητά να μην μπαίνουν στη διαδικασία όσοι έχουν ΑΦΜ που δεν λήγει σε 1, για να μην επιβαρύνεται το σύστημα. Μέχρι αυτή την ώρα οι εγγεγραμμένοι στο σύστημα ξεπερνούν τις 71.000.

Σύμφωνα με άλλες καταγγελίες, κάποιοι έχουν πρόσβαση στο σύστημα, αλλά δυσκολεύονται αρκετά με τη συμπλήρωση της φόρμας. Στην ουσία της διαδικασίας υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν απαράδεκτο το γεγονός ότι στη φόρμα ζητούνται μόνο οικονομικά στοιχεία και καμία πληροφορία για τα προσόντα του κάθε υπαλλήλου. «Το κάνουν μόνο και μόνο για να μάθουν πόσα παίρνουμε, όχι πόσοι είμαστε» μας έλεγε άλλος υπάλληλος που ολοκλήρωσε τη διαδικασία. Με την απογραφή, η Διοίκηση θα έχει για πρώτη φορά πλήρη και ακριβή εικόνα του αριθμού των υπαλλήλων που απασχολεί, ο οποίος, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αγγίζει, αν δεν υπερβαίνει, το ένα εκατομμύριο.

Για τη συμπλήρωση των στοιχείων της απογραφής απαιτούνται μια σειρά από παραστατικά, τα οποία είναι χρήσιμο να τα έχετε μαζί σας πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία.

Για τη διευκόλυνσή σας, προτείνεται η ανάγνωση των οδηγιών, καθώς και η αξιοποίηση της φόρμας απογραφής, ώστε να γνωρίζετε εκ των προτέρων τα στοιχεία που καλείστε να συμπληρώσετε.
madata

Δεν υπάρχουν σχόλια: