Μαχαίρι στη διδακτέα ύλη 7 θετικών μαθημάτων που διδάσκονται από την Ε΄ Δημοτικού μέχρι τη Γ΄ Λυκείου κατά το 1/5 κατά μέσο όρο και μέχρι... σχεδόν 65%, βάζει το υπουργείο Παιδείας από το ερχόμενο σχολικό έτος!
Oπως ανακοίνωσε η κ. Αννα Διαμαντοπούλου σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, έπειτα από μελέτη που έκαναν επιτροπές εργασίας αποτελούμενες από 42 πανεπιστημιακούς, σχολικούς συμβούλους και έμπειρους εκπαιδευτικούς, προέκυψε ότι η διδακτέα ύλη ιδιαίτερα των θετικών μαθημάτων ήταν υπερφορτωμένη, με πολλά δυσνόητα σημεία και παρουσίαζε αλληλεπικαλύψεις από τάξη σε τάξη.
Ετσι αποφασίστηκε ο εξορθολογισμός της για 7 θετικά μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική, Τεχνολογία) από την Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού μέχρι το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Με τις προτάσεις των ειδικών επιτεύχθηκε σημαντική μείωση της ύλης των μαθημάτων. Εξαίρεση αποτελεί μόνο η ύλη της Γ΄ Λυκείου που είχε οριακές μεταβολές, τέτοιες που δεν αλλάζουν ουσιαστικά τα δεδομένα των εισαγωγικών εξετάσεων την ερχόμενη σχολική χρονιά. Είναι χαρακτηριστικά τα παραδείγματα της Τεχνολογίας, όπου ........
η ύλη στην Α΄ Λυκείου μειώθηκε κατά 64,8%, της Χημείας κατά 41% στη Γ΄ Γυμνασίου ή της Φυσικής κατά 34% σε Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου.
Ειδικότερα ανά μάθημα έγιναν οι ακόλουθες μειώσεις (εκφρασμένες σε αριθμό σελίδων των σχολικών βιβλίων):
Μαθηματικά (μείωση κατά μέσο όρο 16,6%) (από 30% στην Ε΄ Δημοτικού μέχρι 8% στη Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνση)
Φυσική (κατά μέσο όρο 29,2%) (από 34% στη Γ΄ Γυμνασίου μέχρι 15% στη Β΄ Λυκείου Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση)
Χημεία (κατά μέσο όρο 29,3%) (από 41% στη Γ΄ Γυμνασίου μέχρι 12,5% στη Β΄ Λυκείου)
Βιολογία (κατά μέσο όρο 16,2%) (από 12% στη Β΄ Λυκείου Γεν. Παιδείας μέχρι 19% στην Α΄ Γυμνασίου)
Γεωγραφία (κατά μέσο όρο 21%) (από 27,6% στη Β΄ Γυμνασίου μέχρι 16,8% στην Ε΄ Δημοτικού)
Πληροφορική (κατά μέσο όρο 16,5%) Τεχνολογία (κατά μέσο όρο 21,6%) Εξαντλητικός ρυθμός
Συνολικά η μέση μείωση της ύλης ανέρχεται στο 21,5% (το 1/5 της). Οπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας, με τις περικοπές αυτές και μέχρι να γραφτούν νέα βιβλία, αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό ο εξαντλητικός ρυθμός διδασκαλίας που εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα με στόχο την κάλυψη μιας υπερφορτωμένης ύλης. Ο ρυθμός αυτός δεν επέτρεπε τη σε βάθος ανάλυση της σχολικής γνώσης και την ουσιαστική εμπέδωσή της. Δευτερογενές αποτέλεσμα αποτελεί ότι εφόσον ο σχολικός χρόνος δεν επαρκεί, οι μαθητές αναγκάζονται να προσφεύγουν στην επέκταση του διδακτικού χρόνου στα φροντιστήρια. Επίσης ελαφρύνεται το άγχος και η υπερβολική κούραση που χαρακτηρίζει σήμερα τη ζωή των μαθητών αλλά και συχνά των οικογενειών τους. «Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστεί κανείς σήμερα ότι οι μαθητές είναι οι σκληρότερα εργαζόμενοι Ελληνες και ότι η οικογενειακή ζωή και γαλήνη έχει ουσιαστικά διαταραχτεί λόγω αυτής της λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος», είπε χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου και πρόσθεσε ότι ανάλογος εξορθολογισμός θα γίνει μελλοντικά και στην ύλη των υπόλοιπων μαθημάτων.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου