Περισσότερο δύσκολα από πέρυσι ήταν τα φετινά θέματα των Μαθηματικών που επέλεξε η Εξεταστική Επιτροπή, για τους υποψήφιους της Γενικής Παιδείας που διαγωνίστηκαν σήμερα χωρίς προβλήματα. Οι εκπαιδευτικοί τα χαρακτηρίζουν πάντως προσεγμένα με κλιμακωτή δυσκολία.
Σήμερα όμως εξετάστηκαν οι υποψήφιοι και στην Βιολογία και τη Φυσική όπου τα θέματα όπως είπαν οι υποψήφιοι ήταν μέσα στις δυνατότητές τους, αν και στη Βιολογία ζητήθηκαν διευκρινίσεις, χωρίς όμως να δοθούν από την Εξεταστική Επιτροπή.
Πάντως, τα θέματα στην Ιστορία που διαγωνίστηκαν επίσης οι υποψήφιοι Γενικής Παιδείας, ήταν προσιτά και είχαν μία δόση επικαιρότητας, όπως ........
σχολίασαν ορισμένοι υποψήφιοι. Συγκεκριμένα η Επιτροπή ζήτησε να δώσουν οι υποψήφιοι το περιεχόμενο της Ιεράς Συμμαχίας, της Συνθήκης της Λωζάνης, της Δίκης της Νυρεμβέργης, ενώ αναφέρθηκαν στην ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, στην Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, στην οικονομική -εκπαιδευτική πολιτική του Χ. Τρικούπη και γενικότερα στην κοινωνική, εκπαιδευτική και οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, στα τέλη του 1920.
Σχόλια επιστημονικών ενώσεων σχετικά με θέματα
Η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων, αναφερόμενη στα σημερινά θέματα των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας ανακοίνωσε ότι αυτά χαρακτηρίζονται από την αυξημένη αναζήτηση της κριτικής και συνδυαστικής ικανότητας των μαθητών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το γεγονός κρίνεται πολύ θετικό.
Κατά τα άλλα, η Ενωση τονίζει ότι δεν υπάρχουν ουσιώδη προβλήματα διατυπώσεων και τα ζητούμενα στοιχεία αφορούν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. Ενας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορεί να αξιολογηθεί με παιδαγωγικά ορθότερο τρόπο.
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων αναφερόμενη στα θέματα της Ιστορίας στην οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι, τονίζει ότι επαναλαμβάνεται και φέτος η τυποποίηση των τελευταίων χρόνων, ενώ τα θέματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης, χωρίς να παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων αναφέρεται σε όλες τις ερωτήσεις και καταλήγει επισημαίνοντας "τα σοβαρά προβλήματα, ιστοριογραφικά και παιδαγωγικά, του βιβλίου".
Η Ενωση Φυσικών, σχολιάζοντας τα σημερινά θέματα, τονίζει ότι δεν ελέγχουν την επίτευξη των σκοπών και των στόχων τόσο του συγκεκριμένου μαθήματος, όσο και της ομάδας των μαθημάτων Γενικής Παιδείας. Εχουν ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο δυσκολίας και αναντίστοιχο των επιπέδων δυσκολίας των άλλων μαθημάτων, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η αντικειμενικότητά του συστήματος, αφού δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν “επί ίσοις όροις” από τις μαθήτριες και τους μαθητές όλων των κατευθύνεων.
Στην κλιμακούμενη δυσκολία των θεμάτων που επέλεξε η Επιτροπή Εξετάσεων για τα μαθηματικά, στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι σήμερα, αναφέρεται η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. “Τα θέματα”, σημειώνει, “καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της ύλης και υπάρχουν ερωτήματα που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή προετοιμασία από τους υποψηφίους. Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως αυξημένης δυσκολίας, σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά”.
ΑΠΕ ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου