Με επτά απλούς τρόπους μπορεί, όμως, κανείς να ανακουφίσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό του.
1. Σύγκριση, σύγκριση, σύγκριση. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των σουπερμάρκετ, ο οποίος κι έχει ενταθεί εξαιτίας της κρίσης, τα έχει οδηγήσει να κάνουν διάφορες δελεαστικές προσφορές, ενώ πολλά ρίχνουν κατά μερικά σεντς τις τιμές τους. Από αυτά τα ελάχιστα, όμως -φαινομενικά- λεπτά του ευρώ μπορεί ο καταναλωτής να μειώσει κατά ένα πέμπτο τα εβδομαδιαία έξοδά του στο σουπερμάρκετ.
2. Αγοράστε το, μην το πετάτε! Μεγάλες ποσότητες φαγητού καταλήγουν στον κάδο των απορριμμάτων, ενώ είναι ακόμα μια χαρά. Στη Βρετανία, για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει μια νέα «μόδα» αλυσίδων καταστημάτων, όπου πωλούνται χαμηλότερα και από μισοτιμής προϊόντα που έχουν λήξει. Φυσικά έχουν λάβει έγκριση από την .....
αρμόδια υπηρεσία υγειονομικού και δεν πωλούν γαλακτοκομικά, αυγά ή θαλασσινά. Πωλούν κονσέρβες, πατατάκια, κατεψυγμένα προϊόντα και ό,τι αναγράφει «κατανάλωση πριν από», καθώς οι ειδικοί εκτιμούν ότι κρατάει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το αναγραφόμενο. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα σουπερμάρκετ πωλούν με έκπτωση τα προϊόντα -όπως γάλατα και κρέατα- τα οποία λήγουν την ίδια ή την επομένη ημέρα, προκειμένου να τα πουλήσουν και να μην τα πετάξουν.
3. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι πάντα τα πιο φτηνά. Οι περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή αυτά του ίδιου του σουπερμάρκετ, είναι η καλύτερη οικονομική λύση. Προς έκπληξη, όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντα, αφού ναι μεν γλιτώνεις, σύμφωνα με έρευνες, περίπου 20% από το λογαριασμό σου, αλλά αυτές οι μάρκες δεν έχουν προσφορές. Δηλαδή, οι γνωστές μάρκες συνήθως δίνουν, για παράδειγμα, τρία προϊόντα στην τιμή των δύο και αυτά μπορεί να φαίνονται ως κόλπα του μάρκετιγκ, αλλά αν αγοράσει κανείς οδοντόκρεμες, κονσέρβες ή όσπρια, έτσι εξοικονομεί τελικά από το να αγοράσει τα ιδιωτικής ετικέτας.
4. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι χαμηλότερης ποιότητας. Το να επιλέξει ο αγοραστής τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν σημαίνει ότι «τσιγκουνεύεται» στη γεύση ή την ποιότητα. Τρόφιμα όπως δημητριακά ή μπισκότα ή παγωτά δεν υστερούν σε τίποτα από αυτά των γνωστών εταιρειών.
5. Ανταμειφθείτε για την εμπιστοσύνη σας. Αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν συνήθως κάρτες πόντων, με την οποία σε κάθε σας αγορά γεμίζετε την κάρτα και κάποια στιγμή παίρνετε το «δωράκι» σας. Στο εξωτερικό, τα περισσότερα σουπερμάρκετ λειτουργούν βάσει αυτής της πολιτικής, ενώ τώρα τελευταία έχουν επεκταθεί και στο Διαδίκτυο. Για παράδειγμα, τα σουπερμάρκετ Tesco δίνουν για παραγγελίες μέσω Ιντερνετ διπλούς πόντους απ’ ό,τι αναλογεί στο καθένα από το ράφι του καταστήματος. Με αυτόν τον τρόπο έχει υπολογιστεί ότι μια οικογένεια που έχει δαπανήσει 90 ευρώ για ψώνια θα κερδίσει με την κάρτα μέλους πόντους αξίας 34 ευρώ αντί για 17 ευρώ.
6. Μείνετε τοπικά. Σύμφωνα με έρευνα της Opinium Research, 24% των καταναλωτών έχουν γυρίσει την πλάτη τους σε μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, λόγω της ύφεσης, κι επιλέγουν να αγοράζουν στις γειτονιές τους σε τοπικά μαγαζιά. Συγκεκριμένα, οι αγοραστές στρέφονται προς κρεοπωλεία, μανάβικα και μπακάλικα, που πολλές φορές κάνουν και καλύτερες τιμές.
7. Cash and Carry. Ψάξτε μήπως μπορείτε να γίνετε μέλος της αλυσίδας τύπου «cash and carry», ή αν είναι κάποιος γνωστός σας, καθώς έτσι μπορείτε να αγοράσετε μεγάλη γκάμα τροφίμων σε πολύ χαμηλές τιμές. Είναι πολύ πιο εύκολο να γίνετε μέλος απ’ ό,τι νομίζετε.
Πηγή: Απογευματινή
otherside
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου