Oι παίκτες δικτυακών video games ήταν περισσότερο επιθετικοί απέναντι σε όσους, προηγουμένως είχαν συμμετάσχει σε αντίπαλες ομάδες. Την ανακάλυψη έκανε ο David Geary από το Πανεπιστήμιο του Missouri καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι παίκτες γίνονται πιο επιθετικοί όταν παίζουν απέναντι σε ανθρώπους που δεν έχουν ξαναδεί ποτέ, παρά όταν προσπαθούν να επικρατήσουν απέναντι σε φίλους.
Η ερευνητική ομάδα του Geary μέτρησε τα επίπεδα τεστοστερόνης κατά τη διάρκεια δύο παιχνιδιών: Σε πρώτη φάση, οι παίκτες χωρίστηκαν σε ομάδες που αναμετρήθηκαν στο Onslaught, στο πλαίσιο του οποίου τα μέλη της κάθε ομάδας πρέπει να συνεργαστούν για να νικήσουν τους αντιπάλους τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι παίκτες ....
ανέπτυξαν σχέσεις και δημιουργήθηκαν μικρές παρέες παικτών. Στη συνέχεια, οι ομάδες διαλύθηκαν και οι παίκτες αναμετρήθηκαν στο Deathmatch, όπου ο κάθε παίκτης είναι μόνος τους και πρέπει να επιβιώσει απέναντι σε όλους.
Ο Geary παρατήρησε ότι οι παίκτες ήταν περισσότερο επιθετικοί απέναντι σε όσους ανήκαν σε αντίπαλες ομάδες κατά την πρώτη φάση του παιχνιδιού. Όσοι "σκότωσαν" τους πρώην συμπαίκτες τους είχαν εκείνη τη στιγμή και τις αμέσως επόμενες χαμηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης απ' ό,τι οι ηττημένοι συμπαίκτες τους.
Η εξήγηση του Geary βασίζεται με την αρχέγονη τάση του ανθρώπου για ανάδειξη σε ένα δεδομένο κοινωνικό περιβάλλον. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, οι άνθρωποι τείνουν να ανέλθουν ιεραρχικά σε βάρος των άλλων, εξ ου και η έκκριση τεστοστερόνης που ενισχύει την επιθετικότητα. Παράλληλα, δεν έχει και πολύ νόημα να είναι κάποιος επιθετικός απέναντι σε φίλους και συγγενείς, οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις η έκκριση τεστοστερόνης περιορίζεται.
men24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου